Inspirera era kunder kontinuerligt

Vad är bra inspiration?
Att ha ett inspirerande varumärke och brand voice, är två av flera avgörande faktorer när kunder väljer inköpsställe.

Samtidigt är det viktigt att inspirera med kampanjer regelbundet, så upplevt värde påvisar kontinuerligt engagemang. Annars väljer kunder andra företag. Kvalitet säljer, det är vi alla överens om. Men inte automatiskt. Något inspirerande måste till, innan kunder tillämpar ett aktivt köpbeslut.

Digital inspiration avgörande

De flesta av oss konsumerar mängder med digitalt innehåll dagligen. Vad får era kunder att tycka att ni sticker ut? Vad är det som gör att de köper. Svaret är ofta lojalitet. Kundlojalitet är en viktig faktor. Men ibland påminns vi om att marknaden är dynamisk. Vissa år rör marknaden sig så pass fort, att kunder som varit lojala, plötsligt väljer konkurrenter.

Trött på smileys… eller inte?

Smileys är ett effektfullt sätt att kommunicera, när det finns lite tid.
Vad menas i budskapet nedan?

🙂 🙂

😀💡 ⬌ 😀💡

😊 🤝 😊

🏆

Om vi utbyter bra idéer, kan båda vinna på det.

Tydlig kommunikation kan vinna tid och hjälpa till att konvertera.

Hur inspirerar ni era kunder?

Hur ofta, genom vilka kanaler och med vilken information inspirerar ni? Har ni tid för tillräcklig kundkommunikation?

Hur inspirerar konkurrenterna?

Vad är det som är spännande med konkurrenter? Vad gör konkurrenterna? Använder de mer lockande uttryck eller har coolare identitet? Frågan är vad ni gör för att vara företaget era kunder fortsätter hitta och välja! Att visa sin digitala identitet är mycket viktigt. Var alltid steget före, innan era kunder testar någon annan.

Digital inspiration

Är man den kreativa typen som har nära till tillika idéer, är man kanske en mästare på att inspirera kunder. Men de flesta är pragmatiskt lagda, och önskar professionella tips och idéer på utformning av digital information.

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *